Chyba wszyscy zaznajomieni jesteśmy ze słowem „research” mimo, iż pochodzi oni z języka, którym jeszcze nie wszyscy w dzisiejszych czasach władają biegle. Słowo research jest jednak powszechnie znane dlatego, że zadomowiło się już w naszym języku i coraz częściej stosuje się właśnie wspomniane słowo zamiast polskich odpowiedników – badanie czy też dociekanie. Słowo to znane jest również dlatego, że badania przeprowadzane są bardzo często na rynku w różnych branżach i mowa tutaj bynajmniej nie o badaniach medycznych, zdrowotnych, które również przeprowadza się stosunkowo często. W tym przypadku mamy na myśli badania, które prowadzą do rozwoju branż, poszczególnych dziedzin składających się na cały nasz aktualny rynek. W tym przypadku mówimy o badaniach, które w ogóle pozwalają na ten rozwój, bo prawda jest taka, że gdyby nie one, to niemożliwy byłby rozwój wielu branż, na przykład takich jak branża budowlana, która również prężnie i dzielnie się rozwija i to właśnie dzięki badaniom opinii.
Branża budowlana – nasze wyobrażenie
Branża budowlana uchodzi w naszym zamyśle za branże, która być może nie rozwija się zbyt dynamicznie pomimo tego, że działa jak najbardziej prężnie. Wszyscy myślimy, że ta branża rozwijać się może nawet nie musi, ponieważ zapotrzebowanie na usługi budowlane było zawsze, jest i teraz, a więc prawdopodobnie będzie zawsze i że jakiekolwiek by one nie były, to ludzie będą z tych usług korzystać. Niemniej jednak, wcale nie jest to prawdą, ponieważ branż a budowlana musi się rozwijać i to być może nie tylko dla klientów, ale też ze względu na konkurencję. Na rynku panuje niesamowita konkurencja, tym bardziej jeśli wziąć pod uwagę rynek budowlany, na którym w niektórych miastach panuje nawet przesyt firm i niestety po jakimś czasie najgorsze, najsłabsze firmy padają. Dlatego właśnie należy przeprowadzać regularnie badanie rynku w celu ustalenia, na jakiej tak naprawdę pozycji w oczach klientów znajduje się dana firma. Badanie rynku pozwala zasięgnąć opinii klientów, którzy korzystają aktualnie bądź też wcześniej korzystali z usług budowlanych danych firm. Badanie rynku można inaczej nazwać właśni market research, taka nazwa również wchodzi w rachubę, gdyż oznacza ona dokładnie to samo. Market research oczywiście musi być przeprowadzony solidnie, dokładnie, skrupulatnie. Muszą na jego podstawie zostać wysunięte odpowiednie wnioski, które właścicielowi firmy budowlanej dadzą jasną odpowiedź na pytanie czy jego firma ma jakieś szanse przebić się w branży budowlanej, czy jednak konkurencja jest tak duża i w dodatku tak dobra, że szanse są zbyt małe?
Market research to zdanie klientów
Najbardziej liczy się więc zdanie i wszelakiej maści sugestie klientów. To oni dadzą odpowiedź na pytanie czy dana firma budowlana prosperuje dobrze, czy warto jednak pomyśleć o jakichś zmianach, być może bardziej nowoczesnych technologiach albo urządzeniach. Mile widziane będzie wszystko, co poprawi sytuację firmy.